ZALICZANE DO ŚRODKÓW ODDZIAŁYWANIA
Do środków oddziaływania zaliczymy dzienniki, tygodniki, prasę fachową itp., radio, telewizję, list reklamowy, plakat/ folder, ulotkę, wywieszkę, opakowanie itd.- Środki 'reklamowe’ —’to konkretne ogłoszenie w prasie, audycje reklamowe w i radio, audycje lub filmy telewizyjne itd. W pewnych przypadkach pod względem pojęciowym niektóre formy reklamy, środki oddziaływania reklamowego i środki reklamowe pokrywają się ze sobą., Inaczej jednak będziemy rozumieli np. reklamę plakatową jako formę reklamy, inaczej jako środek oddziaływania reklamowego, a inaczej jako środek reklamowy. W pierwszym przypadku bierzemy pod uwagę zagadnienie zastosowania określonego sposobu reklamowania, w drugim — rozpatrujemy sprawę plakatu z punktu widzenia najwłaściwszego sposobu jego wykorzystania. W trzecim przypadku natomiast interesuje nas jego forma graficzna,-układ treści, kompozycja kolorów itd.