Jak stworzyć skuteczny landing page?
Sprzedając produkty online takie jak kursy, webinaria czy e-booki, warto zainwestować w landing page, czyli stronę sprzedażową. Cele jej istnienia jest skuteczne pozyskiwanie kontaktów lub po prostu sprzedaż wybranych produktów cyfrowych. W większości przypadków na landing page użytkownik sieci trafia po kliknięciu reklamę, umieszczoną np. w mediach społecznościowych czy w wyszukiwarce Google. Co odróżnia landing page od klasycznej strony internetowej? Jak skutecznie utworzyć stronę sprzedażową?
Jakie cechy ma skuteczny landing page?
Co to jest landing page? Z założenia ma być to prosta i przejrzysta strona promująca wybrany produkt i generująca odpowiednio dużą ilość leadów. Należy jednak pamiętać o tym, że aby landing page był skuteczny, przy jego tworzeniu należy stosować się do kulki istotnych zasad.
Jak powinien wyglądać landing page? Przede wszystkim powinien być starannie przemyślany, ponadto należy stosować język korzyści, aby przekonać odbiorcę do zakupu kursu, e-booka itp. Dobrym rozwiązaniem będzie też zastosowanie wizualizacji w postaci zdjęć czy filmików. Nie może być ich jednak dużo – mają jedynie przyciągnąć uwagę, a nie występować w postaci rozpraszacza. Warto pamiętać o tym, że jednym z głównych celów landing page jest zbieranie leadów.
Jednym z najważniejszych elementów landing page jest call to action (CTA) i tego oczywiście nie może zabraknąć na skutecznej stronie sprzedażowej. Dlaczego jest to ważny element? Otóż użytkownik, klikając ten przycisk, dokonuje zakupu lub zostawia do siebie dane kontaktowe, a więc cel istnienia strony zostaje zrealizowany. Dobry CTA jest prosty, oczywisty w odbiorze i łatwy do znalezienia na stronie.
Na stronie sprzedażowej muszą znaleźć się także formularze – im prostsze, tym lepiej dla użytkownika. Ich wypełnienie nie powinno zajmować zbyt wiele czasu i wymagać podawania za dużej ilości informacji. Dobrym posunięciem na podbicie wiarygodności strony i wpłynięcie na decyduję zakupowe internautów jest umieszczenie na landing page opinii klientów.
Warto przetestować różne wersje landing page. Dobrze jest wiedzieć, że mierzenie konwersji w tym przypadku będzie bardzo ważne, ponieważ to najlepszy sposób na to, bu sprawdzić efektywność podejmowanych działań.
Czy warto skorzystać z kreatora landing page?
Kreator landing page, szczególnie ten odpłatny o znacznie większych możliwościach daje więcej opcji na stworzenie skutecznie działającej strony sprzedażowej. Bardzo dobry kreator można znaleźć na stronie https://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/pomoc/landing-page/pierwsze-kroki-4/jak-stworzyc-landing-page-w-kreatorze-freshmaila/. Dzięki niemu szansa na to, że stworzony zostanie skuteczny landing page znacząco wzrasta.