Elementy marketingu

KOSZT REKLAMY

Koszt reklamy.;pocztowej przy rekla­mowaniu maszyn i urządzeń — w porównaniu do wartości urzą­dzenia’— jest stosunkowo niski. Jest on znacznie niższy od kosz­tów reklamy masowej, o której. niżej. Reklama masowa w od­niesieniu do tego ro4zaju towarów -.mija) się na ogół z celem. Jedynie wystawy i targi,-idemonstracje działania takich.urzą­dzeń oraz — ze środków <> szerszym zasięgu—prasa fachowa pozwalają osiągnąć odpowiednie rezultaty. Przy sprzedaży du­żej liczby takich urządzeń koszt działania na rynku na jednostkę towaru jeszcze bardziej się obniża. Cyrkularz, ulotka, folder, broszura mogą bowiem być wydrukowane w odpowiednio dużej liczbie egzemplarzy..Dopiero przy sprzedaży bardzo dużych urządzeń inwestycyjnych (np. kompletnych obiektów, przemy­słowych) koszty reklamy pocztowej mogą okazać się stosunkowo wysokie.